2010. október 22., péntek

Dunakeszi bicikliút - válasz "kirk kapitánynak"

A minap olvastam a Kerékagy blogon egy posztot a Dunakeszin elkészült bicikliútról. Mivel az Index is lehozta az oldalán, tokkal-vonóval (és képpel), gyorsan meg is néztem. A poszt eléggé alulmúlta a blog - amúgy egyébként jó - színvonalát. A cikk rövidsége ellenére számos helyen vérzik, hiányolja a tényeket, rossz színben tüntet fel egy egyébként jó kezdeményezést. Nem kívánok helyi/napi politikával foglalkozni, egyrészt mert nem érdekel, másrészt mert pont le@&# ki milyen politikai ideológiát lát benne, vagy hogy polgármestert ki mennyire szereti vagy sem. Jelen esetben csak a bicikliúttal foglalkozom.

A posztot olvasva első kérdésem az volt, hogy egy meg nem nevezett fővárosi biciklis szervezetnek milyen érdemi véleménye lehet? Azon kívül, hogy ők is tekerik a drótszamarat, más közös pontot nem látok. Ugyanez érvényes azokra a kommentelőkre, akik nem laknak az érintett környéken, a térképen se találják meg Dunakeszit google maps nélkül, vagy keverik Budakeszivel.

A cikke utáni kommentek alapján úgy gondolom, a kirk kapitánynak át kellene gondolnia a posztjában írtakat. Szerintem sétáljon/biciklizzen ő is végig az érintett úton. Jó lenne, ha nem az állandó hibakeresés, picsogás lenne a jellemző, hanem lehetne örülni egy elkészült kerékpárútnak, ami bizony már nagyon kellett. Elejét véve a trollkodásnak, nem csak ide, máshova is nagyon kellene, és őszintén remélem, hogy hamarosan lesz is. A cikket olvasva több gondolat is felmerült bennem, amit szeretnék itt helyretenni az alapján, ahogy én látom.

Először is a Fóti út forgalmas. Reggel, délben és este is. A képek 17 óra körül készültek, pont amikor az emberek munkából mennek haza, kocsival, gyalog vagy biciklivel.





Az út szélén kerékpársávot kijelölni nem lehet, mert ahhoz nem elég széles az út, ráadásul nem is biztonságos, mert az út szélén árok van, zúgnak melletted a teherautók, buszok, kocsik. Az út szélesítése költségesebb, építés alatt lassítja az amúgy is sűrű forgalmat, és nem hiszem, hogy gyerekkel kellene ott biciklizni. A felfestett kerékpársávra meg rendszeresen odaparkolnak az autók.







A kerékpárúttal párhuzamosan történt járdakijelölés és építés is, így az út nagy részén nem akad össze a biciklis a gyalogossal. Az útépítés mellett rengeteg fát is ültettek. Korábban ezen a részen sár, és egy darabokra tört betonjárda volt, amin kész öröm volt esőben gyalogolni.

















Ahol a járda és a bicikliút keresztezi az autóutat, ott most kiépített és felfestett átkelők vannak, amik eddig nem voltak. Kis változás ugyan, de lényegesnek tartom a biztonság és az igényesség szempontjából.

Itt például annyira nem lehet belátni a kereszteződést gyalogosan vagy kerékpárral, hogy kifejezetten veszélyes volt átmenni a túloldalra, ahol nem volt már járda. Kitaposott földút volt innen egészen a Fenyő lakóparkig. Túloldalt van cementlapos járda, amin a gyalogosok elférnek ketten egymás mellett, de babakocsit tolni, vagy gyerekkel sétálni a széttöredezett járdán nem volt jó. Kerékpározásról ugye meg nem is beszélhetünk.





Itt is nagyon kellett egy átkelő.

Korábban kavics és sár most gyalog- és bicikliút. Még maradt hely a parkosításra és a fűtelepítésre.












Ha már a fűtelepítésről van szó, itt azt a szakaszát láthatjátok az útnak, ahol kirk kapitány írása szerint a fű aljas módon ki lett irtva. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a megépült kerékpárút többi szakaszával ellentétben, ezt a füvesített területet tényleg locsolták és gondozták. Másrészt belátható az is, hogy ekkora szakasz igazán beáldozható, és maradt még hely füvesítésre.

Itt kezdődik...










... és itt végződik. A két képen ugyanaz az elektromos szekrény látható. A távolság kb. 20 méter.












Az elektromos szekrény pedig egyszerűen ki kell kerülni, hiszen az áttelepítése kissé költségesebb. Úgy tudom gyártanak már bicikliket forgatható kormányos kivitelben is, azokkal nem csak egyenesen lehet haladni. Aki meg nem tud kanyarodni, az ne biciklizzen.

Én személy szerint nem értékelem a hiányos és nem tényszerű információkra alapozott írásokat, ennyi kiegészítést szükségesnek láttam. A képek alapján meg látható, hogy azért annyira nem lett szar  a bicikliút. Örülni kellene neki, nem picsogni.

Aki meg picsogni akart, megtehette itt: